The Capo Story

We interviewen op De Vlasfabriek in Rotterdam, een stoer historisch pand. Een unieke locatie gelegen aan de rand van Overschie en de Spaanse Polder. Het is de plek waar Capo, hun label in het heren hoog segment, te vinden is. Terwijl we uitkijken over de Schie, vertellen Gertjan van Noordennen en Menno Kloostra op hun eigen manier wat ze beweegt en waar ze voor staan. Beiden met energie en enthousiasme, want Capo is waar ze in geloven.

Gertjan van Noordennen

About Gertjan van Noordennen

Gert-Jan is twintig jaar oud als hij het arbeidsbureau binnenstapt. Een ongedwongen leven resulteerde in het niet starten aan een hbo-opleiding. Veel van het leven genoten en niet bezig zijn met wat komen gaat. Tot hij in het arbeidsbureau een folder ziet hangen. Het is een vacature voor verkoopmedewerker in een herenmodezaak. Hij besluit te solliciteren en krijgt direct de baan. ‘’Ik wist van de hoed en de rand nog niets’’ zegt Gert-Jan lachend. ‘’Ik ben er echt ingerold’’. Een geweldige tijd breekt aan. Het modevak past hem en dat wordt ook door zijn omgeving gezien. Hij wordt bedrijfsleider bij een high end modezaak in Rotterdam. Toch besluit hij na een aantal jaar de modewereld, voor even, te verlaten. Hij ervaart juist daardoor dat het modevak zijn vak is en keert als ondernemer terug.

The experience

Ondernemen zit in zijn bloed, het start met het openen van een herenmodezaak in Den Haag. In zijn eigen zaak ontwikkeld Gert Jan zijn skills op het gebied van maatwerk. Gert Jan heeft een voorliefde voor Italiaanse snit en de beste kwaliteit stoffen. Al snel staat hij bekend als de beste kleermaker van Nederland. Zijn zaak floreert en na veertien jaar weet hij zijn bedrijf goed te verkopen. Hij raakt in gesprek met een herenmode maatwerk label in het hogere segment. Er start een samenwerking waarbij hij zich inkoopt voor de Drechtsteden. Dat relaties graag bij hem kopen blijkt al snel, hij weet met zijn filiaal het overgrote deel van de landelijke omzet te genereren.

The power of attention

‘’Het is niet alleen de mode die mij trekt. Ik vind juist het contact met mensen zo belangrijk. Dat maakt dat een relatie bij mij wilt kopen. Ik ben meer dan iemand die kleding verkoopt, ik durf te zeggen dat ik iemand ben die een ander ziet. Ik kijk naar je identiteit en sluit daar met maatwerk op aan.’’ Zijn bevlogenheid en passie is voelbaar. Het is duidelijk dat dit niet alleen een creatieve man is maar ook een man die goed kan luisteren naar zijn klanten en nog beter kan kijken. Met zijn gevoel voor kwaliteit en stijl, weet hij de wensen van zijn klanten optimaal te vertalen. Maatwerk met steeds een subtiele verandering in kleur en stofkeuze die deze modeman perfect aanvoelt. Gert-Jan gelooft in de kracht van aandacht. Een component dat in het modevak nog erg onderschat wordt.

‘’Het is de reden waarom wij Capo gestart zijn. Kwalitatief goede kleding bestaat al. Uiteraard kan de klant bij ons ook de beste kwaliteit verwachten, maar dat is niet zozeer wat ons onderscheidt. Het is de beleving van Capo. De wijze waarop je gezien wordt, het mensgerichte contact en de mooie ervaring eromheen. Capo is meer dan een kledingmerk in het hogere segment. Capo is energie, iets waar je bij wilt horen. Kwaliteit. Exclusiviteit. Genieten. Identiteit en Aandacht. Dat is Capo.’’

About Gertjan van Noordennen

Gert-Jan is twintig jaar oud als hij het arbeidsbureau binnenstapt. Een ongedwongen leven resulteerde in het niet starten aan een hbo-opleiding. Veel van het leven genoten en niet bezig zijn met wat komen gaat. Tot hij in het arbeidsbureau een folder ziet hangen. Het is een vacature voor verkoopmedewerker in een herenmodezaak. Hij besluit te solliciteren en krijgt direct de baan. ‘’Ik wist van de hoed en de rand nog niets’’ zegt Gert-Jan lachend. ‘’Ik ben er echt ingerold’’. Een geweldige tijd breekt aan. Het modevak past hem en dat wordt ook door zijn omgeving gezien. Hij wordt bedrijfsleider bij een high end modezaak in Rotterdam. Toch besluit hij na een aantal jaar de modewereld, voor even, te verlaten. Hij ervaart juist daardoor dat het modevak zijn vak is en keert als ondernemer terug.

The experience

Ondernemen zit in zijn bloed, het start met het openen van een herenmodezaak in Den Haag. In zijn eigen zaak ontwikkeld Gert Jan zijn skills op het gebied van maatwerk. Gert Jan heeft een voorliefde voor Italiaanse snit en de beste kwaliteit stoffen. Al snel staat hij bekend als de beste kleermaker van Nederland. Zijn zaak floreert en na veertien jaar weet hij zijn bedrijf goed te verkopen. Hij raakt in gesprek met een herenmode maatwerk label in het hogere segment. Er start een samenwerking waarbij hij zich inkoopt voor de Drechtsteden. Dat relaties graag bij hem kopen blijkt al snel, hij weet met zijn filiaal het overgrote deel van de landelijke omzet te genereren.

The power of attention

‘’Het is niet alleen de mode die mij trekt. Ik vind juist het contact met mensen zo belangrijk. Dat maakt dat een relatie bij mij wilt kopen. Ik ben meer dan iemand die kleding verkoopt, ik durf te zeggen dat ik iemand ben die een ander ziet. Ik kijk naar je identiteit en sluit daar met maatwerk op aan.’’ Zijn bevlogenheid en passie is voelbaar. Het is duidelijk dat dit niet alleen een creatieve man is maar ook een man die goed kan luisteren naar zijn klanten en nog beter kan kijken. Met zijn gevoel voor kwaliteit en stijl, weet hij de wensen van zijn klanten optimaal te vertalen. Maatwerk met steeds een subtiele verandering in kleur en stofkeuze die deze modeman perfect aanvoelt. Gert-Jan gelooft in de kracht van aandacht. Een component dat in het modevak nog erg onderschat wordt.

‘’Het is de reden waarom wij Capo gestart zijn. Kwalitatief goede kleding bestaat al. Uiteraard kan de klant bij ons ook de beste kwaliteit verwachten, maar dat is niet zozeer wat ons onderscheidt. Het is de beleving van Capo. De wijze waarop je gezien wordt, het mensgerichte contact en de mooie ervaring eromheen. Capo is meer dan een kledingmerk in het hogere segment. Capo is energie, iets waar je bij wilt horen. Kwaliteit. Exclusiviteit. Genieten. Identiteit en Aandacht. Dat is Capo.’’

Gertjan van Noordennen
Gertjan van Noordennen en Menno Kloostra
Menno Kloostra

About Menno Kloostra

Menno woont met plezier in Rotterdam waar hij op veel plekken een graag geziene gast is. Hij heeft 2 kinderen, golft en tennist en hij houdt van kleding. De affectie met mode was er altijd al en hij deed daarom op jonge leeftijd de mode vakopleiding. ‘’Ik kwam veel in Italië en zag daar de mannen goed gekleed in de ochtend een espresso drinken op het terras. Dat vond ik altijd tof om te zien en dacht toen: daar ga ik ooit iets mee doen.’’

The beginning

In 2020 verkocht hij zijn belangen in de uitzendbureaus waar hij in deelnam en toen kwam Corona. Even niets kunnen ondernemen en nadenken over wat hij nu ging doen. ”Het stond voor mij vast dat ik weer iets in de uitzend- en detacheringsbranche ging opzetten maar daarnaast wilde ik mijn oude liefde, kleding, oppakken. Daarom ging ik in gesprek met potentiële partners en Capo werd geboren.”

Searching our style

De wereld van Capo? Mannen die eigenwijs, eigenzinnig en ondernemend zijn, die hard werken maar ook volop leuk leven. Mannen die maatkleding waarderen en dragen. Confectie trek je uit het rek maar maatkleding moet gemaakt worden en daar wacht je 4 weken op, net als bij een auto en dat is oké. Je mag dan ook iets extra’s verwachten. Het beste artikel verkopen, dat doen er meer. In gesprek met Menno is duidelijk dat de meerwaarde van Capo alles om het product heen is. Capo zal het beste leveren, niet alleen in kleding, maar ook in service, de menselijke gerichtheid, de events die ze gaan doen en de fun die ze toevoegen. Exclusiviteit is meer dan het product zelf, exclusiviteit is het totaalplaatje.

You can achieve anything in life if you dress for it

– Capo Tailor

Our Approach

MET AANDACHT EN KWALITEIT DAT BIJDRAAGT AAN JOUW IDENTITEIT

Exclusive Personal Tailoring met aandacht en kwaliteit dat bijdraagt aan jouw identiteit. Combineer dit met genieten, and there it is: Not a boss, only Capo.
Je performance is altijd essentieel, het definieert jou. Capo draagt bij aan die performance vanaf de eerste aanblik, aan hoe jij je voelt, aan hoe je overkomt, aan de successen die je behaalt.

Wij zijn Capo, ben jij Capo? Wij delen een way of living waarin we weten dat het leven draait om werken maar ook om genieten, de juiste balans hierin vinden is essentieel. Naast perfect maatwerk draait het bij ons om juist die balans, dat stopt niet bij maatwerk leveren. De manier waarop en de events daaromheen maken de Capo beleving en geven die balans.

Het is onze missie een langdurige relatie aan te gaan waardoor we kunnen luisteren, kunnen weten wat je nodig hebt. Op het juiste moment perfect en zelfverzekerd gekleed gaan, subtiel je grenzen in kleedgedrag verkennen, het ultieme Capo gevoel, daar zijn wij voor.

Een goede en langdurige relatie moet je aan bouwen, dat doet Capo. Wij verbinden ons door onze lifestyle, het delen van sport en interesses. Onze visie is dat verkopen geen actief proces is maar een natuurlijke beweging die voortvloeit uit een beleving. After sales maakt sales overbodig en op een relatie van vertrouwen kan je bouwen. Dat is Capo.

Capo is ‘’a way of living’’. Met aandacht en kwaliteit werken wij hard om het perfecte maatwerk te leveren, altijd passend bij jouw identiteit. Onder het genot van een verse cappuccino, een goed glas wijn, mooie events en goede gesprekken, maken wij kleding aanmeten iets om van te genieten. Wij zijn Capo, de beste kleermaker van Nederland. Identiteit, Aandacht, Kwaliteit, Exclusiviteit en Genieten. Het zijn de elementen die ons definiëren.

The Values

Capo is ‘’a way of living’’.  Met aandacht en kwaliteit werken wij hard om het perfecte maatwerk te leveren, altijd passend bij jouw identiteit. Onder het genot van een goed glas wijn, mooie events en goede gesprekken, maken wij kleding aanmeten iets om van te genieten.

Only Capo

Geen boss maar een Capo

Het is een state of mind; de overtuiging dat je eigen pad creëren bijdraagt aan levensvreugde, het leven omarmen en uitdagingen niet uit de weg gaan.

Enjoy Life

Living to the max

‘Living life like every day is a present worth living it from dusk till dawn’. Genieten staat bij Capo voor leven met een hoofdetter L.

Choose Quality

Capo is hoogwaardigheid

De stoffen in onze collecties zijn van gerenommeerde merken. Een Capo outfit is garantie op goede kwaliteit en een perfecte fit.

Attention

The power of attention

Het is een begrip dat in de modewereld nog vaak onderschat wordt en waar Capo zich tegelijkertijd in onderscheidt.

Exclusive

Exclusiviteit als ervaring

Waarom hetzelfde doen als het ook anders kan? Juist de exclusieve ervaringen geven het leven sjeu.